Monday, May 15, 2006

ماشين دارين؟

امروز ظهر با رفيقم در مورد اهميت داشتن ماشين برای دختران صحبت می کردم. من آنقدر در بانک دارم که بتوانم يک تويوتای کرولای نو بخرم (البته خريد خودروی نو برای من احمقانه هست)، ليکن هزينه بيمه و بنزين و پارکينگ مرا از خريد خودرو در شرايطی که نياز چندانی به آن ندارم منصرف می کند.

بعد از ظهر چند نفر از دوستان ايرانی رفيقم(شامل دو دختر و چهار پسر) به خانه او آمدند و با هم برای خوردن چای بيرون رفتيم.

وسط چايي خوردن يکی از دخترها که خوشگلتر از ديگری بود از همه پرسيد کدامتان ماشين داريد! ما هم خنده ای پنهان با رفيقمان رد و بدل کرديم.
من البته اين حق را به طايفه مونث می دهم که برای زندگی آينده خود دنبال شرايط مرفه تری باشد، می دانم که حتی مادران هم پسران پولدارترشان را به ديگر پسرانشان ترجيح می دهند.

اما بافندگان لاف اصرار دارند:

The personality of a man is what is important for a lady!

2 comments:

Anonymous said...

۱- ازدواج تو ایران یه معامله‌است. تو باید یا خیلی خوش‌شانس باشی یا خوش‌بین که بخوای مساله‌رو طور دیگه‌ای ببینی.
۲- ما وسط سنت و مدرنیته گیریم. حالا این وسط هر کدوم که بیشتر به نفعمون باشه ما اون طرفی خواهیم بود. چه زن و چه مرد. (موقع ظرف شستن فمنیستیم و موقع مهریه گرفتن سنتی. برعکسشم همینطوره)
۳- مهاجرها اصولاْ از نظر فرهنگی اولویتی نسبت به کسایی که داخل ایرانن ندارن. لااقل کسایی که ایرانن با بعضی از سنت‌ها مستقیماْ درگیرن و انتقاداتشون واقعی‌تره (هر چند با عصبیت و نامعقولانه)

مهدی ع. said...

راست می گی، اين قضيه بيشتر برای دخترای ايرانی صادق هست.