Saturday, June 24, 2006

سخن گهربار اصغر آقا

اصغر س. يکی از رفقای پدرم بود که از دختران زمانه دختر رَز را به همسری برگزيده بود و لذا از دشمنان درجه يک مادرم به شمار می آمد.

يکبار در مسافرتی ، اصغر آقای ما با کسی خوش زبان و با معلومات همراه شده بود و اين کس را به خانه اش مهمان کرده بود.

اين مهمان ناشناس هم در مقابل جيب اصغر آقای ما را خالی کرده بود و برگهايي از دسته چکش را دزديده بود و با جعل امضايش، او را به دردسری چند ماهه انداخته بود.

اصغر آقا داستانش را که برايمان تعريف کرد، حرفی جالب برايم زد که امروز به ناگهان دوباره به خاطر آوردم و از آن لذت بردم:

"درست است که گاهی از نارفيقان ضربه ديده ام، اما، من آنقدر از مصاحبت رفيقانم لذت برده ام که به خاطر نامردمی چند نارفيق، دست از جستجوی دوستان جديد بر نمي دارم."

5 comments:

Anonymous said...

test

Anonymous said...

من با این قسمت از حرفهای اصغر س. کاملاْ‌ موافقم. تو هر کاری باید تا حدی ریسک‌پذیر بود وگرنه از ترس باخت نباید دست به هیچ کاری زد.

Anonymous said...

دوست من مهدی. اکثر مسائل اجتماعی اینگونه اند. این مثال را می نویسم تا با این عینک راحت تر مسائل را تحلیل کنی. فریدمن که اساسا مخالف مداخله دولت در اقتصاد است می گوید شاید مداخله دولت در بازرسی و کنترل داروهایی که شرکت های داروسازی تولید می کنند به نظر خیلی قابل قبول باشد چرا که ممکن است شرکت داروسازی دقت نکرده باشد و مخاطراتی را تشخیص نداده باشد اما معتقدین به این دیدگاه به این هزینه توجه نمی کنند که دیرفرستادن همان دارو اگر درست و کارگر باشد به قیمت جان چندنفر منتهی می شود. همیشه گفته ام که خطای نوع اول و نوع دوم آمار در مسائل اجتماعی کاربرد دارد.

Anonymous said...

best regards, nice info Plastic surgeons bay area Long term effects of fioricet Remedies herbs cholesterol herbal remidies Advantages of incorporating a company in canada pos software San diego best plastic surgeons tenuate use Temperature difference lcd life insurance company instant quote kid's dream dresses cd key nuker spyware popup blocker Window automated system recovery disk free audiovx ringtones Digital printing pictures on canvus Adult xxx circus penis videos

Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! 8 x 11 area rugs 1990 bmw 325i covertible service schedule Year appove phentermine long down coat Didrex+c.o.d.+accepted rhinoplasty surgery Street import car acura rsxtyp s pics Ford mustang body kit Ambien liletolikeepkidshealthycom link Liberty travel insurance jones tent and awning ltd discount lamictal