Tuesday, March 14, 2006

آمار حقوق بشر

چند روز پيش در کتابخانه آنلاين حقوق بشر خواهران برومند گشت می زدم. در مقابل تعداد انبوهی از کشته شدگان مسلمان ايرانی، تنها يک يهودی ايرانی، حبيب القانيان پس از انقلاب به سرنوشتی دچار شده بود که اسمش در آمار بيايد.


  • مسيحی: سه نفر
  • بهايي: 188 نفر
  • اسلام:٣٣٦٨ نفر
  • سنی: هفت نفر
  • بدون باور مذهبی: 78 نفر
  • نامعلوم: ١٣٢١نفر


در ضمن تعداد اعدام شدگان پس از سال 1362 بسيار پايين و انگشت شمار می باشد. (بيشتر همان قتلهای زنجيره ای و ميکونوس - دسته گلهای سعيد امامی- فلاحيان و هاشمی رفسنجانی )

علاوه بر اينها چند نفر هم در استان سيستان و بلوچستان کشته شده اند که اين پايگاه آماری دليل کشته شدن آنها را تلاش آنها برای انتقال يکی از فاميلهای نزديکشان که مخالف حکومت ايران بوده، اعلام کرده است.

از مخالفان محترم ساکن سيستان و بلوچستان تقاضا می شود از اين به بعد به گونه ای مخالفت کنند که ما هم بفهميم و خدای ناکرده با قاچاقچيان مواد مخدر اشتباه نگيريم.

همچنين اسم سعيد سلطانپور (نمايشنامه نويس و شاعر مارکسيست) را ما نتوانستيم در اين ليست پيدا کنيم گفتم شما هم بگرديد شايد پيدا کرديد!

* آن موقع که من اين کتابخانه آنلاين رو بررسی کردم، و ضعيت همانگونه بود که گفته ام. ، اخيرا دونفر يهودی ديگر هم به ليست اضافه شده، همچنين اسم سعيد سلطانپور هم اضافه شده.

آن موقع منظور من، نشان دادن تعداد نسبی اعدامها،( با اشاره ای مختصر به ناکامل بودن آمار اين مجموعه) بود. نکته بسيار برجسته، مخالفت بسيار شديدتر جمهوری اسلامی با بهايي گريست، در مقايسه با يهودي گری، - اما از آنجا که بهاييان قدرت تبليغی کمتری نسبت به يهوديان دارند، همواره بر دشمنی جمهوری اسلامی با يهوديان تاکيد می شود.

1 comment:

Anonymous said...

چطور اسامی سه تا از معروفترین چهره ههای جامعه یهود رو از قلم انداختی:
1-گرجی لاوی پور(تاجر و سرمایه دار-1358
2-آلبرت دانیال پور کارخانه دار-1358
3-منصور قیدوشیم-1358