Tuesday, February 21, 2006

گزارش هفتگی

از زيززمين خانه ننه پيرزن ايرلندی به خوابگاه دانشگاه نقل مکان کردم.

بيت:
خرم آن روز کزین منزل ویران بروم _____راحت جان طلبم وز پی جانان بروم
دلم از وحشت زندان سکندر بگرفت _____رخت بر بندم و تا ملک سلیمان بروم
* منزل ويران کنايه از خانه ننه پيرزن هست که در سال 1920 بنا شده است.

واحدمان هم دهکده المپيک هست: سياه غنايي - سفيد کانادايي - زرد چينی

دو روز گذشته هرچقدر با لپ تاپم کشتی گرفتم - تا حد نصب دوباره ويندوز- نتوانستم به اينترنت وصل شوم. لاجرم لپ تاپ مادرمرده ام را کول کردم و به بخش خدمات اينترنت مراجعه کردم. مشکل اين بود که از کابل چهار سيمه تلفن به جای کابل هشت سيمه اينترنت استفاده می کردم!

علی ای حال مشکلاتمان حل شده است و مشغول تبريک و تسليت گفتن به جماعت از طريق اينترنت هستيم.

اين روزها با کتاب:

Style: Toward Clarity and Grace
Joseph M. Williams
The University of Chicago Press 1990

درگير هستم. من هرگاه متنی می نوشتم، استادم سرو صدا راه می انداخت که متنت واضح نيست و .... ، اما روشی برای واضح نوشتن به من نشان نمی داد. خوشبختانه اين کتاب کلکهای واضح نوشتن را شرح داده و از اين به بعد به مدد اين کتاب قرار است به مانند همينگوی و اشتاين بک ادبيات تحويل استاد محترممان بدهيم.

به حاج مجيد آقا هم سفارش می کنم اگر نتوانست اين کتاب را از انقلاب پيدا کند به ما بگويد تا از اينجا برايشان ابتياع کرده با پست بفرستم تا ايشان هم معلوماتشان زياد شود.

No comments: